Violet Beauregard

10 May

I had an anonymous fan email me a bit ago and ask me to do some Violet Beauregard nails to go with Violet Halloween costume and Oompa Loompa nails.  I will admit that I thought it was a bit of an odd request in the middle of spring.

You all know who Violet is, right?  From Willy Wonka?  She’s the one who’s obsessed with chewing gum and turns in to a blueberry then has to be rolled away by Oompa Loompas for juicing.  I did a little white, sponging under each nail to try to get a little round effect.  I don’t know if it worked or not.  I sure do love this blue though!

I showed you this blue polish last week; NYX Ink.  It’s a gorgeous cobalt blue jelly.  I’m in love with it.  I used China Glaze White on White for the sponging underneath.  The red is acrylic and the buckle is China Glaze Platinum Silver.

I doubled up on my base coat to prevent staining.  I mostly worked.  I still had some light staining around the edges.  And I would like Anonymous to know, I painted these nails on May 8th. :)

19 Responses to “Violet Beauregard”

  1. Cordia Kell May 10, 2012 at 7:21 am #

    Haha! Fun!

  2. Tara May 10, 2012 at 7:34 am #

    Haha, this is so random! You did a great job – I love it :)

    • TopCoatIt May 10, 2012 at 12:58 pm #

      I thought the same thing Tara! Pretty random, but who am I to say no to a fan? :)

  3. Jenna Froggy May 10, 2012 at 9:34 am #

    Lol, excellent!

  4. ChiChi May 10, 2012 at 1:25 pm #

    so random but I love it! “You’re turning violet, Violet!”

    • TopCoatIt May 12, 2012 at 11:46 pm #

      At Halloween we joked that my Oompa Loompa nails were them carrying me off to be juiced. :)

      • Babs La Goffe May 13, 2012 at 12:05 am #

        Hahaha. That would be the funniest picture on the internet.

  5. Amanda May 11, 2012 at 6:43 am #

    Very cute!

  6. Babs La Goffe May 12, 2012 at 12:59 pm #

    Hi there,
    I love this style that you did. I usually do all blue even toes (Midnight blue). Can you please email me a tutorial of this for both fingers and toes step-by-step because I cannot follow some of your ways.

    • TopCoatIt May 12, 2012 at 11:45 pm #

      Check your email Babs.

      • PaintingOutsideTheLines August 30, 2012 at 8:29 am #

        Do you still have the tutorial for this?? I love the effect you created with the blue, but can’t seem to get it down…can you email it to me also at PaintingOutsideTheLines@gmail.com

  7. Annika Borg June 13, 2012 at 3:09 pm #

    Hi there. I saw this post after finding at deviantart.com Are you two the same person?

    • TopCoatIt June 13, 2012 at 9:14 pm #

      Nope, not the same person. I’m not familiar with that site.

  8. Bab September 28, 2012 at 5:14 pm #

    You should try it again but with Julep Marisa?

    • TopCoatIt September 28, 2012 at 5:56 pm #

      I will not be doing another Violet Beauregard design.

  9. Babs La Goffe. October 26, 2012 at 1:35 pm #

    I just realized what this also reminds me of. I was watching football since I am a big fan of the Raiders and I saw that this is pretty close to the New York (football) Giants helmet design.

  10. Geo February 7, 2013 at 2:50 pm #

    This is an epic manicure. Keep up the awesome styles.

  11. Vi February 21, 2013 at 9:35 am #

    Haha. AWesome, gotta love a manicure with my full first name.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

%d bloggers like this: